سبک این داستان رئالیسم جادویی است. سبک رئالیسم جادویی به داستانهایی اطلاق میشود که همان روند داستانهای رئالیسم را طی میکند با این تفاوت که نویسنده با نهایت هنرش اتفاقات غیرطبیعی و غیر منطقی را در مسیر داستانش پدید میآورد که هیچ خللی در باور خواننده به وجود نمیآورد و جالب تر آن است که موجب جذاب تر شدن و هیجان انگیز تر شدن داستان میشود.
اگر مدتهاست که دلبسته ادبیات داستانی هستید، هر روز چند ساعتی کتاب میخوانید و در خرید و مطالعه کتاب تازهکار محسوب نمیشوید، قطعا از خواندن صدسال تنهایی لذت میبرید. مارکز در این کتاب با هنرمندی تمام جوری عناصر خیال و واقعیت را در هم میتند که ممکن است در هر صحنه ما را با صحنهپردازی و واردکردن یک شخصیت متفاوت شگفتزده کند. خواندن صد سال تنهایی فراغت و ذهنی آسوده میخواهد. از طرفی دهکده خیالی مارکز و وقایع آن میتواند ما را برای مدتی از زندگی روزمره و دلمشغولیهای ریز و درشت دور کند و مثل قصههای مادربزرگ به دنیای خیالی و پرراز و رمز ببرد. صد سال تنهایی مارکز بهترین نماینده رئالیسم جادویی است. خواندن این اثر به ما کمک میکند تا راحتتر درک کنیم چطور درهمتنیدگی خیال و واقعیت میتواند بستری برای موضوعات سیاسی، مفاهیم اصیل انسانی و... باشد.
اگر مدتهاست که دلبسته ادبیات داستانی هستید، هر روز چند ساعتی کتاب میخوانید و در خرید و مطالعه کتاب تازهکار محسوب نمیشوید، قطعا از خواندن صدسال تنهایی لذت میبرید. مارکز در این کتاب با هنرمندی تمام جوری عناصر خیال و واقعیت را در هم میتند که ممکن است در هر صحنه ما را با صحنهپردازی و واردکردن یک شخصیت متفاوت شگفتزده کند. خواندن صد سال تنهایی فراغت و ذهنی آسوده میخواهد. از طرفی دهکده خیالی مارکز و وقایع آن میتواند ما را برای مدتی از زندگی روزمره و دلمشغولیهای ریز و درشت دور کند و مثل قصههای مادربزرگ به دنیای خیالی و پرراز و رمز ببرد. صد سال تنهایی مارکز بهترین نماینده رئالیسم جادویی است. خواندن این اثر به ما کمک میکند تا راحتتر درک کنیم چطور درهمتنیدگی خیال و واقعیت میتواند بستری برای موضوعات سیاسی، مفاهیم اصیل انسانی و... باشد.