این مجموعه داستانهای معرکه هستش و بارها و هر شب گوش میدهم.
برای تمامی داستانهای این مجموعه نقد و بررسی نوشتم.
ولی ترجیح میدهم اول از داستان سه تار شروع کنم.
جلال آلاحمد نویسندهای درونگرایی نیست که به درون خود فرورفته باشد و نسبت به آنچه در جامعه میگذرد بیتوجه باشد. او دارای شخصیتی اجتماعی و واقعگراست. سهتار، نشاندهنده بخشی از اندیشههای نویسنده و انتقاد او از برخی آسیبهای اجتماعی، البته بهشکل غیرمستقیم و همراه با چاشنی اثرگذار طنز است. افراطیگری و تکبعدینگری، تقابل و کشمکش گروههای مختلف اجتماعی، فقر و تهیدستی و تضاد طبقاتی، سنتشکنی، علایق انسانی و مانند آن از موضوعات اجتماعی قابلبررسی در این داستاناند. این موضوعات که محسوسات و مشهودات اجتماعی نویسندهاند، با هنر و خلاقیت او آمیخته شدهاند و داستان زیبای سهتار محصول این آمیختگی است.
برای تمامی داستانهای این مجموعه نقد و بررسی نوشتم.
ولی ترجیح میدهم اول از داستان سه تار شروع کنم.
جلال آلاحمد نویسندهای درونگرایی نیست که به درون خود فرورفته باشد و نسبت به آنچه در جامعه میگذرد بیتوجه باشد. او دارای شخصیتی اجتماعی و واقعگراست. سهتار، نشاندهنده بخشی از اندیشههای نویسنده و انتقاد او از برخی آسیبهای اجتماعی، البته بهشکل غیرمستقیم و همراه با چاشنی اثرگذار طنز است. افراطیگری و تکبعدینگری، تقابل و کشمکش گروههای مختلف اجتماعی، فقر و تهیدستی و تضاد طبقاتی، سنتشکنی، علایق انسانی و مانند آن از موضوعات اجتماعی قابلبررسی در این داستاناند. این موضوعات که محسوسات و مشهودات اجتماعی نویسندهاند، با هنر و خلاقیت او آمیخته شدهاند و داستان زیبای سهتار محصول این آمیختگی است.